Automatisk eFaktura - Ja takk! 

Nå må du velge - vil du ha alle regninger på eFaktura eller alle regninger på papir?

9 av 10 nordmenn synes det er best å få alle regninger rett i mobilbanken eller i nettbanken.

Fra 1. desember må du gi en generell aksept for «automatisk eFaktura» for å kunne motta regninger fra bedrifter som du tidligere ikke har mottatt eFaktura fra.
Man kan ikke lenger inngå avtale mot den enkelte bedrift.

De enkeltavtalene du har i dag, blir med videre, men om du ikke har samtykket til automatisk eFaktura innen 15. mai 2022, vil disse bli stoppet, og du vil ikke lenger motta eFakturaer.

Dette gjør du enkelt i nettbanken:

  1. Gå til "Betalinger" i menyen
  2. Velg "eFaktura"
  3. Velg videre "Automatisk eFaktura"-fanen
  4. Klikk på "Automatisk eFaktura"

Vi anbefaler at du sjekker at samtykke til automatisk eFaktura er på i nettbanken uansett.

 

Dersom det er enkeltbedrifter du ikke ønsker å motta eFaktura fra, har du i ettertid mulighet for å reservere deg for disse.

Betaler du eFaktura for noen andre?

Med den nye løsningen vil alle regninger bli sendt til den som er registrert som mottaker på fakturaen. Dersom du skal betale en eFaktura på vegne av noen andre må den som egentlig er mottaker av eFakturaen nå avtale dette direkte med utsteder.

Si "JA TAKK" til alle eFaktura

Hvilke fordeler er det med å si JA TAKK?

  • Du slipper fakturagebyr med eFaktura
  • Det er ikke lenger nødvendig å inngå eFaktura-avtale med hver enkelt bedrift
  • Det er miljøvennlig å bruke mindre papir
  • Nå kommer også første regning på eFaktura - ikke tidligere der du fikk første regning på papir