Ny mobilbank er her!
Mobilbanken "68° Nord" er et nyttig verktøy for å lære barn og unge om egen økonomi.
Vi har en spennende nyhet! Den splitter nye appen vår "68° Nord" er nå lansert og tilgjengelig for alle våre kunder.
Vår gamle mobilbank avvikles snart og derfor er det viktig for oss at våre unge kunder også tar i bruk den nye mobilbanken så snart som mulig.
Vi oppfordrer deg til å laste ned appen sammen med barnet/ungdommen din og utforske funksjonene i mobilbanken "68° Nord".
Last ned appen vår i App Store og Google Play:
Slik kan unge kunder bruke mobilbanken
Slik tar man i bruk mobilbanken📲
Etter å ha lastet ned mobilbanken "68° Nord " i App Store eller Google Play, kan barn og unge logge inn på to måter:
BankID
Ungdom over 15 år kan få BankID. BankID er en personlig og enkel elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nettet.
BankID kan brukes til blant annet innlogging i nettbanken, i private tjenester og på offentlige nettsider. Med BankID kan du signere dokumenter elektronisk slik at du slipper å møte opp personlig eller sende post.
Unge bruker BankID mest til å:
- Logge inn i nettbanken og mobilbanken
- Endre beløpsgrenser i Vipps
- Logge inn hos Lånekassen
- Logge inn på Mine Sider
- Logge inn på andre offentlige nettsteder
Hvordan skaffer man BankID?
For å få BankID må du møte opp i banken og identifisere deg med pass eller norsk nasjonalt ID-kort. Du må også signere en BankID-avtale. Er du under 18 år, må dine foreldre også signere avtalen din. Deretter sender vi deg kodebrikken og alt du trenger for å opprette BankID. Når du har kodebrikken på plass, kan den brukes til å aktivere BankID-app.
Har du ikke BankID?
Har du ikke BankID og er under 15 år? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg.
Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 77 00 28 00 i våre åpningstider (mandag - fredag kl. 09:00 - 15:00).
Kontakt oss
Kontakt oss her, eller finn en rådgiver ved ditt kontor: