Nettbank

Nettbanken gir deg full oversikt over din økonomi.

Nettbank gir oversikten

I nettbanken har man stort sett oversikt over all økonomi. Betalinger til inn- og utland, overførsel mellom konti og kjøp/endre på produkter er bare noen få eksempler på hva man kan gjøre. 

Får å få tilgang til nettbank, må du være kunde hos oss og ha BankID. Nettbanken er enkel, oversiktlig og som mobilen - åpen 24 timer i døgnet.

Med Nettbank kan du bl.a.:

  • Se saldo og begevelser på konto og andre produkter.
  • Sende sikker melding til banken (sensitive personopplysninger)
  • Bestemme sms-varsler
  • Sette regionssperre på dine kort
  • Aktivisere mobilbank
  • Signere elektroniske dokumenter

Hjelp til opprettelse av Nettbank

 

Nyttige linker

For å bruke nettbanken hender det man må tillate informasjonskapsler i nettleseren, og for å kunne lese nettpost, må din pc kunne lese Adobe Reader. Det kan derfor være til nytte å laste ned noen av disse nettlesere og programvarer.

Ofte stilte spørsmål

Hva er en SMS-varsel?

I nettbanken kan du velge flere stk SMS - varslinger. Det betyr at du får en sms når det er en endring på din konto. 

Endringer kan være f.eks. 

  • Disponibel saldo på valgt dato eller ukedag.
  • Disponibel saldo over/under et valgt beløp.
  • Innbetalinger større enn valgt beløp.
  • Utbetalinger større enn valgt beløp.
  • Betalinger til forfall som det ikke er dekning for.

Med SMS - varsel gir deg god oversikt og trygghet.

Se for øvrig prisliste. 

Hvordan kan jeg sperre kortet mitt?
Du kan sperre kortet ditt i nettbanken, under KORT. Trykk på kortet du ønsker å sperre. Du kan samtidig rebestille et nytt hvis du vil. 
Hva må jeg gjøre for å få tilgang til nettbank? 

Kontakt oss på post@68nord.no så ordner vi dette for deg.

Hvor ser jeg PIN-koden til kortet mitt?
PIN koden til kortet ditt finner du i nettbanken under KORT. 
Hvor kan jeg endre beløpsgrense på min konto?

Av og til er regningene litt store dessverre. Da må man endre beløpsgrense i nettbanken på selve kontoen. 

Dette gjør du under Innstillinger - Betalingsoppsett (under Nettbank). Du må godkjenne endringene med BankID.

Hvorfor får jeg ikke betale til utlandet?

Hvis du ikke har mulighet til å betale til utland, så må dette legges inn i din nettbank. Du må da ta kontakt med oss, så ordner vi dette for deg. Send epost til post@68nord.no